Wednesday, December 19, 2012

Apps baru untuk Pelancong


Sebagai penggemar tegar melancong dan makan, saya memang suka apa-apa apps yang berkaitan travel, food, and places. Lebih-lebih lagi yang mendapat contribution orang ramai (maksudnya suggestions & opinions of general public), jadi ia bukanlah iklan semata, atau fakta sahaja. Sebagai contoh app Trip Advisor yang menyenangkan hidupku, baca komen pengunjung sesuatu tempat yang penuh dengan emosi. Hahaha contribution paling emo adalah bila makanan diorang sampai lambat! Sure kena hentam itu restaurant. Contoh.

Jadi sangat excited dengan apps baru kat Facebook iaitu Nestle Drumstick Home of Adventure. Berpusatkan Malaysia sebagai destinasi tumpuan, cari saja tempat-tempat yang anda nak dalam negara, dan tengok apa yang best nak buat atau makan di situ! Misalnya saya pilih Pulau Pinang dalam peta.


 Ataupun… saya godek peta lagi dan pilih satu titik di Kelantan iaitu Dabong!

 

Kan senang camni. Apps ini baru lagi, dilancarkan oleh Nestle Drumstick. Tapi I tengok contributions dah banyak! Apa kata kita tambahkan lagi, sebab sekarang hingga 23 Disember 2012, penyumbang entri dalam apps ini berpeluang menangi RM500 setiap minggu. Selain berkongsi informasi dengan orang lain, kalau bertuah, free-free dapat RM500 duit poket ;)



Simple and super easy steps, orang tak gheti IT pun boleh sangat kalau nak join.




Dah pilih lokasi dan isi deskripsi, jemputlah upload gambar atau video!


Gambar dari trip saya ke Sabah tempoh hari ;)

  Baik! Saya dah berpeluang dapat duit poket RM500. Korang punya turn pulak! Klik https://www.facebook.com/NestleDrumstick/app_489107001108804?ref=ts ! Selamat berbakti!

7 comments:

No proper ID, no proper comment, down you go the freaking spam drain. Receiving happy vibes!