Friday, December 14, 2012

Bootcamp Paling Best Ever



Flight awal pagi ke Kuantan, diterbangkan untuk buat appearance di KOTEX® Bootcamp, Clubmed Cherating. Dalam pikiranku… AMBOI BOOTCAMP BUAT KAT CLUBMED WOHHH, KELAS KAU KOTEX®!

Tahu tak bootcamp itu apa? Pernah pergi kem bina jati diri? Yang ramai-ramai pergi tempat asing, pastu awal-awal malu dan geram kena masuk team dengan orang kita tak kenal, terpisah dengan kawan baik, pastu awal-awal malas nak dengar cakap facilitator sebab diorang macam beria lagi skema, dan semua orang just look forward untuk waktu makan / free and easy. Hahahaha itulah lebih kurangnya! Cuma ini kat Clubmed, resort terbaik, dan paling best lagi facilitatornya adalah Azah 3R dan dibantu oleh pelakon drama bersiri KOTEX® Memberku Hawa Nad Zainal. Rugi gila gadis-gadis yang tak dapat join.

Kem Gadis Konfiden KOTEX® Fresh ini berlangsung selama 3H2M. Dazrin and myself di invite untuk attend Party Photoshoot KOTEX® pada malam terakhir. Tujuannya untuk sama-sama witness the transformation of the finalist and tak lupa untuk enjoy bersama gadis-gadis yang konfiden ini. Sempat jugak bersembang dengan Nad Zainal, tanyakan tentang gadis-gadis yang terlibat dan aktiviti mereka. Dia kata macam-macam diorang buat, karatelah… flying foxlah… beauty workshop… Kenapa bootcamp yang I join dulu semua tak best camni?! Dekat tempat eksklusif camni?!

Nad cakap lagi, awal-awal semua orang macam malu gilaaa, diorang pun taktau kenapa and apa yang diorang akan dapat dari sertai bootcamp itu. Mula-mula sampai, bila disuruh cakap kat depan semua tolak-tolak taknak. That kinda reminds me of me… Saya pun pernah macam itu. Terlalu pemalu, dan takut akan persepsi orang. Tapi saya takde bootcamp untuk lift up my confidence. I had UiTM and its countless presentations to be done (in English), thank you UiTM *sempat*


Masa malam saya dan Dazrin tiba di Boot Camp tu memang tak rasa macam gadis-gadis yang ada di situ rupanya, 2hari yang lalu, adalah gadis timid dan takut-takut pun! Malam itu semua mingle macam dah biasa dalam keramaian, semua bergaul penuh yakin. Takde yang anti-social langsung. Macam tak selari dengan yang Nad cerita pasal mereka diawalnya. I was really amazed.


Untuk parti itu, mereka ada cabaran terakhir di mana setiap kumpulan kena buat photoshoot ala-ala ANTM, dengan props semua disediakan. It was totally up to them how they wanna utilize and make the most out of it. What a fun challenge! Bukan ke biasanya malam terakhir bootcamp buat ‘cultural night’ pastu kita semua kena perform sebagai satu kumpulan, di mana idea didominasi oleh seorang saja yang kengkonon artsy fartsy dan yang lain semua nampak lameee LOLOLOL so unfair, what a way to end the bootcamp! Great one KOTEX®!


Cuba tengok siapa paling beria sekali. Nad panggil I big bird biru wahahaha. Kadang-kala kami akan crash their photoshoot session dan menyebok macam di bawah ni.


Gadis Konfiden Kotex sangat!


Sementara itu Dazrin pulak jual minyak masak. Dazrin cakap dengan I, gadis-gadis kat situ memang mempunyai keyakinan diri secara naturalnya, from the way they talked to him, the questions they asked about him (to know him more, amboi amboi gadis). Memang takkan dapat agaklah, yang diorang ni semua pemalu habis sebelum bootcamp nih! Waaaaaaaah :’)


We played lots of games, I was having so much fun with these girls. I rasa macam I yang lebih-lebih seronok hahahaha. Ini waktu kena battle dengan Team Dazrin (and we lost whatever).


Tengok tu.


More mingling around. I couldn’t put away the blue boa. I thought I looked fab.


Tak fab ke nyahhh?! *suara garau halkum turun naik*

Highlight of the night, something that moved me so much, was when the girls had to *in a way* sell themselves as to why they deserved THE Gadis Konfiden KOTEX® Fresh award. Most of the girls talked about what they have learned in the camp from the facilitators and sharing sessions among the girls … For some pulak, they mentioned yang sekarang they are more confident as compared to masa mula-mula berkumpul kat KOTEX® ofis di Kelana Jaya. WOW, how I wish I’m one of the finalist!



I was so proud of these girls. I could really relate to each and everyone of them. These two adalah antara dua yang paling pemalu pendiam (according to Nad), dan malam itu mereka boleh buat public speaking. Dengan microphone. Yes you can imagine me in the crowd; cheered them on like crazy! Setiap gadis tiba-tiba sedar yang mereka ada sesuatu dalam diri mereka yang patut ditonjolkan. Satu keunikan pada mereka yang mereka patut yakin dengannya. KOTEX® Bootcamp berjaya ketengahkan itu dalam setiap diri gadis finalis ini.


You might not know this, but that night, these girls inspired me.  I susah sangat nak gambarkan apa yang I rasa bila berada dalam kalangan mereka. Waktu my dad picked me up from the airport and asked me how did it go… Lama I diam dan piker. I told him I am so glad I took the time to join the event.  I’ve been so caught up with work, I takde masa to get really inspired sampai macam ini. It was a breath of fresh air… they proved that positive changes are possible when you’re determined. And its kinda viral effect to you kalau we have these kind of friends surrounding us every time. Kalau dulu, when I was still studying, I masih berada dalam kalangan mereka yang sedang mold themselves. Semua orang masih absorbing and improving. I really miss that, and thank you KOTEX® for inviting me over. Lepas rinduku and good to remind myself, let’s become a better person, even di alam dewasa di mana environment berkejar-kejar mendapatkan ilmu dan perbaiki (or mencari) jati diri itu telah berkurangan. Berkejaran mencari uang saja yang mendominasi.

One thing I like about Kotex® ni, dia bukan macam brand yang lain. Indirectly kalau you betul-betul follow brand ni (selain dari rangkaian tuala wanita dan pantyliner yang tiada tandingannya), dia mengajar kita untuk feel more confidently feminine every single day of the month.


Curiiiiikkkk from my babe's www.chuckei.com 


With the ever so beautiful, Nad Zainal. Terima kasih pada flash kamera sebab sebenarnya waktu ini kulit masing-masing tengah hauk. Sorang baru balik dari pulau Manukan, sorang tengah breakouts stress buat drama berturut-turut.


Carian Gadis Konfiden KOTEX® Fresh, kamu semua sebenarnya adalah pemenang.

ATTENTION TO ALL YOUNG GIRLS OUT THERE, PLEASE I BEG YOU, KALAU ADA SIMILAR BOOTCAMP LIKE THIS ORGANIZE BY KOTEX®, DO TAKE PART. IT’LL CHANGE YOUR LIFE. AND IT IS ONCE IN A LIFETIME EXPERIENCE THAT YOU WILL CHERISH FOREVER.

And to KOTEX®!, don’t stop doing this.







4 comments:

No proper ID, no proper comment, down you go the freaking spam drain. Receiving happy vibes!