Wednesday, December 24, 2014

Miliki kecerahan pada V dengan rumusan semulajadi susu

Budaya kita akan mencorakkan jenis penjagaan kecantikan kita. Contoh: orang India sangat menjaga rambut sebab rambut mereka lebat, orang Indonesia sangat suka makan jamu sebab nenek moyang diorang amalkan, orang Brazil suka cukur bawah sebab itu adalah gaya hidup hygienic dan seksi untuk mereka. Kan?


Kita pula di sini? Apa yang penting dalam pandangan masyarakat kita, itulah yang mendapat perhatian oleh diri kita. Kita tertekan untuk cantik di mata orang, biar luar tampak cantik, dalaman yang tersorok itu, nanti kira. Sebab itu untuk kita, muka datang dulu, sibuk menjaga T-zone berminyak tepek bedak sejuk, tapi V-zone tak pernah nak jenguk dan rapikan. Eew bleghhh. Ya ini adalah post tentang penjagaan intim wanita, teruskan membaca kalau anda wanita prihatin dengan tubuh badan. Yang lain, haip! I said haip! Stahp.



Berapa ramai yang benar-benar menjaga V-zone untuk kebersihan diri sendiri? Yang jaga supaya tidak serabai, tidak berbau, tidak berkulit gelap dan tidak dijangkiti bakteria? Berapa ramai yang diajar sejak mula menstruasi bahawa perapian V-zone adalah teramat sangat penting sebagai seorang wanita sejati yang hakiki yang tulus gebu? LOL memang tak ramai. 



Perkara macam ini, yang off-limit nak bincang dengan orang lain selain BFF, memang nampak gayanya kita kena belajar sendiri. Pencuci apa nak guna kena research sendiri yang paling lembut untuk kulit tetapi tetap wangi dan halang bakteria membiak? Waxing macam mana yang tak buat kita menangis dan kenapa kena pulak waxing? Apa yang patut ada dalam beg seorang wanita yang menjaga V-zone mereka? Nak jadi wanita itu kan? Let's start now.



Bahagian tubuh yang mempunyai rambut kan memang memerlukan penjagaan lebih. Bahagian ada rambut cepat berminyak dan berpeluh, kan? Sebab itu lebih baik botak licin dan tidak terkepam. Macam mana nak botakkan bahagian intim?



'Waxing' adalah kaedahnya, 'Brazillian wax' adalah area rujukannya (V-zone) dan 'gel/chocolate/soft waxing' adalah bahan yang anda perlu request di waxing place terpilih. 



Disarankan gel waxing sebab kurang sakit dan proses paling pantas. Ia tergolong dalam 'hard wax' sebab gel akan disapu dan mengeras, lepas itu ia dikopek sekali dengan rerambut. Tak sakit sangat. Kalau soft wax, madu panas disapu, pastu kain akan ditampal ke atas rerambut untuk dikoyak sekali bersama, ouch! Jangan bayangkan dua-dua. Pergi alami sendiri.



Bila dah botak (even kalau nak skip part membotakkan sebab ko kecut), wajib menjaganya dari berbau, berkulit gelap dan dipenuhi bakteria. Waktu inilah pencuci vajajay anda comes in handy, hello! Macam mana nak pilih pencuci untuk bahagian intim kakak-kakak dan adik sekalian? Taknak sebut adik-adik sekalian nanti ada yang perasaan satu geng, INGAT EH PEREMPUAN JE TERUSKAN MEMBACA. Stahp.



Pilihlah pencuci yang berasaskan susu. Seperti ini...




Lactacyd sudah lama jadi pilihan wanita seluruh negara. Inilah pilihan utama yang terbaik dalam menjaga dan mewangikan bahagian yang sering anda leka untuk jaga. Beli ini dan gunakan untuk cuci dan cebok pasti anda lebih gembira!

Depending on your need, anda boleh pilih variant yang berbeza untuk memenuhi keperluan anda. Sebagai contoh, kalau kakak adik sekalian mementingkan process Whitening dalam beauty regime anda, bolehlah anda sekalian pilih Lactacyd White Intimate. Variant ini membantu bahagian intim kakak-kakak adik-adik sekalian menjadi lebih putih dalam masa 4 minggu. Tambahan pula, bahan-bahan yang digunakan dalam produk ini seperti Actipone-B dan Algowhite adalah bahan-bahan semulajadi. Diformulasikan bersama susu semula jadi lactoserum dan asid laktik, Lactacyd White Intimate mampu membantu pengguna untuk mengekalkan pH balance bahagian intim pengguna sekalian.


Seterusnya, setel part waxing, setel part pencuci, eyyy korang ni pergi toilet boleh tak bawak tisu? Tahu kan kat Malaysia ni tak semua toilet sediakan tisu (again, not a part of our budaya hergh). Kenalah usung tisu sendiri. Pandai-pandailah lepas kench lepas berry dan cuci tu, pandai-pandailah capai tisu dan keringkan. Hee-yewww. Kering: Bakteria tak membiak. Tu je cerita dia.


Kalau anda sekalian ingin mencuba produk Lactacyd ini, bolehlah anda semua membeli Lactacyd di Watsons seluruh negara. Dengan pembelian Lactacyd White Intimate 150ml pada harga RM17.90, anda akan mendapat Lactacyd Revitalize 60ml secara percuma sementara stok masih ada.

Ataupun layari website Lactacyd (http://bit.ly/lactacydhaniszalikha) untuk dapat pek percubaan secara percuma!

Be fast! =)

16 comments:

  1. Tak tau nak komen kat mana, tahniah hanis...sebagai rakan blogger awak..semoga Allah merahmati usaha awak berdua hingga ke akhir hayat..ok..

    ReplyDelete
  2. Tahniah atas lamaran di extravaganza!

    ReplyDelete
  3. Akak tulis la pasal semalam 🙏🙏🙏🙏 please!! Hehehe

    ReplyDelete
  4. Dah lama keknis tak berblogging..i'm just waiting for your next entry :)

    ReplyDelete
  5. Nice info..
    Hahaa terbaca lak..

    Singgah sini

    Belajar SEO

    Kain Cotton Cantik2

    Jemput Singgah yer..

    ReplyDelete
  6. Yupp...tisu kena ada dalam beg sbb kebanyakan toilet kt malaysia ni tak provide tissue

    ReplyDelete
  7. Hi hanis...I'm from swap illusion company...We would like you to make some review or posting about swap watch and also we wanted to create blogger day..its like private launch..if you interested we will give you to choose any face and strap for free..more info about our product just follow my instagram swapwatchmalaysia....you will not seeing this type of watch in other state in malaysia..have a good day :)

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum, saya ingin memohon kerjasama baik anda semua untuk REPORT account Instagram lama saya " _ansumr " kerana acc itu sudah dimiliki seseorang yang dah HACK acc saya. Minta tolong kerjasama anda semua sangat2 sebab dia sedang berpura-pura menjadi saya dan membuat sesuatu yang tidak elok pada acc saya. Terima kasih pada yang menolong saya.
    P/s: pertolongan khas pada sesiapa menggunakan app Instagram. Hanya Allah sahaja mampu membalas jasa baik anda semua. TQ very much.
    *Saya hanya membantu kawan sahaja, harap korang boleh tolong dia. TQ,sgt2...*

    ReplyDelete

No proper ID, no proper comment, down you go the freaking spam drain. Receiving happy vibes!